Jsou lidé, kteří mají negativní zkušenost s IT odborníky a když se cokoliv stane s jejich počítačem, rozhodnou se ho opravit sami, protože nemají chuť s žádným IT odborníkem po jejich minulé zkušenosti komunikovat.
Mohlo se například stát, že daný člověk narazil na IT specialistu, který zrovna neměl čas a proto se nechoval tak, jak by se chovat měl a člověk tak usoudil, že daného člověka otravuje a nejlepší bude, pokud si vše udělá sám.
Mohlo se také stát, že IT odborník by čas měl, ale až za velmi dlouhou dobu, protože toho má momentálně hodně. Je pochopitelné, že pokud člověk využívá počítač na práci, kterou dělá každý den, rozhodně nebude nadšený z toho, že mu nejede počítač a už vůbec nebude nadšený z toho, když mu IT profesionál řekne, že na opravu nyní nemá čas a bude jí mít například až za měsíc.
Někdy to může dojít skutečně až tak daleko, že se člověk natolik naštve, že už nikdy nebude žádného odborníka přes počítače kontaktovat, protože to nemá smysl a vše si opraví tak, jak je potřeba a sám.
Pokud se například jedná o pracovní počítač, určitě je to možné vyřešit v práci, pokud zde máte nějaké IT specialisty, kteří se starají o to, aby zaměstnancům vše fungovalo, ale pokud se nejedná o počítač z práce, ale je váš vlastní a vy jej nazýváte pracovním, můžete se pokusit jej opravit sami.
Někdy se to člověku může povést, ale pamatujte na to, že jakmile se dostanete do počítače, měli byste být opatrní, aby se nestalo, že byste omylem sáhli na něco, na co by se nemělo sahat, protože by to mohlo určité věci poškodit. Takových částí bývá v notebooku hned několik, takže by měl být člověk opravdu opatrný.
Může se vám klidně podařit, že vše opravíte a vše bude zase fungovat. Může se vám také podařit úplný opak. Záleží na tom, jak moc šikovní a opatrní budete, protože o tom to hlavně je.